השתתפות במפגשים של נטוורקינג עסקי הם לא רק חוויה מיוחדת אלא גם אפשרות של ממש ליצור קשרים עסקיים חדשים. בדרך כלל את רוב המשתתפים האחרים במפגש לא תכירו קודם לכן וכעת יש לכם הזדמנות להציע להם את השירות שלכם ולשמוע על השירות שהם מציעים ואולי הוא מתאים עבורכם. אלו הם רק חלק מהיתרונות של המפגשים הללו.
יש כמה שיטות לחשוף את העסק שלכם ולמשוך לקוחות חדשים. אחת מאותן שיטות עובדת כבר עשרות שנים בכל רחבי העולם ומבוססת על מפגשי נטוורקינג לעסקים. המפגשים הללו יוצרים שיתופי פעולה בין בעלי עסקים שקודן לכן לא הכירו אחד את השני ומגדילים את האפשרות להגדלת הפעילות העסקית.
מהם היתרונות של נטוורקינג לעסקים קטנים?
בישראל יש מאות קבוצות נטוורקינג לעסקים שפעילות בכמה פורמטים שונים, כאשר רובן מבוססות על אותו מודל של מפגשים עם שינויים קטנים בין הקבוצות השונות. בסופו של דבר המטרה היא לאפשר לכל משתתף לחשוף את העסק שלו בפני האחרים ולאפשר לו ליצור שותפויות עסקיות שיתרמו לו.
השיטה עובדת בהצלחה ויש לה כמה יתרונות בולטים:
חידוד השירות אותו אתם מציעים
יש לא מעט בעלי עסקים שכאשר הם נשאלים מה הם עושים בדיוק או מה השירות שהם מציעים, הם מתחילים לגמגם או להסביר במשפטים ארוכים את עצמם. השואל לרוב יוצא מבולבל או מאבד עניין. כאשר אתם מתכוננים למפגש עסקי עם זמן מוגבל להציג את עצמכם ואת העסק שלכם, אתם חושבים על כך רבות ומצליחים לזקק זאת למשפט אחד קצר ולעתים למילים בודדות. יתרה מכך, ככל שתמשיכו להשתתף במפגשים כאלו אתם תשפרו עוד יותר את החידוד שלכם לגבי מה מהות העסק שלכם ומה השירות שאתם מציעים.
יצירת קשרים עסקיים חדשים
נשמע אולי מעט טריוויאלי כאשר מדובר על מפגש נטוורק עסקי אבל חשוב להבין שהמפגשים הללו יוצרים קשרים עסקיים ואף חברויות בין בעלי מקצוע שונים שמאוד זקוקים זה לשירות של זה, אך סביר שלעולם לא היו נפגשים אחרת. כאשר כל אחד יכול בנינוחות להציג עצמו וכאשר יש זמן למינגלינג עסקי או אפילו לישיבה במסגרת ספיד נטוורקינג (1:1 במהלך המפגש), יש יותר סיכוי להכיר אחרים טוב יותר ולהבין איך אפשר לשתף עמם פעילות עסקית.
מיתוג עצמי וחשיפה עסקית
חשוב לקחת בחשבון שהמפגש עצמו בעל השפעה גם לאחר שהוא מסתיים. מעבר לכך שאתם יכולים לקבוע פגישות 1:1 עם משתתפים אחרים לאחר מכן, אתם גם זוכים לעתים קרובות לתמיכה שלהם בפרסומים שתעשו ברשתות חברתיות או בכך שיפנו אליכם לקוחות אפשריים שכלל לא היו במפגש עצמו. ההשפעה של הקשרים הללו היא לאורך זמן ובמעגלים שהולכים וגדלים ומחזקים את החשיפה והמיתוג המקצועי שלכם.
כיום פעילות בישראל 5 חברות המנהלות מפגשים שכאלו וכדאי מאוד להתארח בכמה מהן כדי למצוא את זאת שהכי מתאימה לכם לפגישות קבועות מדי שבוע או שבועיים.
המאמר נכתב בשיתוף נטוורקר – קהילת נטוורקינג לעסקים קטנים אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בקריות והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.