הלהיט החם שהחל בתחילת המילניום הנוכחי הוא עדיין השיטה הכי משתלמת ביחס של עלות מול תועלת עבור מפרסמים בכל העולם וגם בישראל. מדובר על משלוח הודעות SMS לנמענים אשר נרשמו מרצונם, בדרך כזאת או אחרת, לרשימת התפוצה של מותג אותו הם מחבבים או במסגרת ההשתייכות שלהם למועדון הלקוחות של אותו המותג. הנתונים אולי יפתיעו גם אתכם ותבינו שמדובר על ערוץ פרסום שכדאי לחשוב עליו גם עבור העסק שלכם.
אחד מערוצי השיווק הכי יעילים זמין עבור בלעי עסקים מכל הסוגים מתחילת המילניום הנוכחי ואולי זה יפתיע מעט, אבל הוא עדיין נחשב אטרקטיבי ביותר גם ביחס לכל החלופות האפשריות שהתפתחו בעולם הפרסום במדיות הדיגיטליות השונות. הערוץ השיווקי הזה הוא שיווק באמצעות SMS.
מדוע שיווק באמצעות שליחת SMS נחשב למוצלח?
ההצלחה של שיטת השיווק הזאת היא ראשית כל בזכות ההתפתחות העצומה של שימוש במכשירי סמארטפון בכל רחבי העולם בכלל וגם בישראל כמובן. כולנו סביב הסלולרי שלנו כל היום ולעתים גם הלילה ולכן אנו זמינים להודעות SMS בכל רגע נתון.
המידע שנאסף במהלך השנה האחרונה מראה שהחשיפה להודעות SMS בקרב נמענים שמקבלים את ההודעה ממותג או מוסד שהם מכירים ונרשמו אליו, אם לרשימת תפוצה או למועדון חברים, היא בשיעור של כ-90 אחוז! אחוז גבוה מהם גם לוחץ על קישור שיש בהודעה וכמעט 10 אחוז יבצעו פעולת המרה שהעסק המפרסם מציע להם.
איך משווקים נכון באמצעות SMS?
ראשית כל נציין שאי אפשר לנהל פרסום מוצלח שכזה בלי מערכת דיוור SMS לרשימת תפוצה שאתם אוגרים. כאשר יש לכם את השמות, הטלפונים ופרטים חיוניים נוספים (יום הולדת, יום נישואין וכדומה), אתם מוכנים לצאת לדרך. כעת נותר רק להקפיד על ביצוע נכון.
5 טיפים לניהול נכון של קמפיין SMS:
- פילוח נכון – חשוב לשלוח הודעות על פי סינון שאתם עורכים באופן אוטומטי או ידני ולא הודעה אחת גנרית לכל רשימת התפוצה. מי שהם ילידי נובמבר ישמחו לקבל הודעה עם מבצע מיוחד באותו החודש לכבוד יום ההולדת שלהם וגם מי שרכשו מוצר ספציפי אצלכם בחנות וכעת יש עבורם מוצר משלים, ישמחו לקבל הודעה על כך.
- מסר קצר וקולע – אין לאף אחד סבלנות לקרוא SMS ארוך ומייגע. לכן יש להעביר את המסר העיקרי שלכם בכמה מילים ועם קריאה לפעולה שברורה עבור הנמען. מכאן ההחלטה אצלו ואם עשיתם זאת נכון, הרווחתם אותו.
- מתן ערך – שליחה של הודעות SMS כלליות או סתמיות היא טעות שכדאי להימנע ממנה. כדי להשיג אפקטיביות להודעה שלכם כדאי שהיא תכלול מתן הטבה שווה לנמען, מבצע מיוחד לזמן מוגבל או ידיעה על מחלקה חדשה שפתחתם וכדומה.
- תיזמון נכון – אף אחד לא רוצה לקבל הודעות באמצע הלילה וגם במהלך הבוקר לרוב כולם טרודים בעבודה שלהם. לכן השעות הטובות ביותר למשלוח הודעות SMS הם אחר הצהריים או אפילו בשעות הערב. כמובן שכל מקרה לגופו ותלוי מה משווקים ומי קהל היעד אבל זה כלל די נפוץ.
- חזקו את הקשר – נצלו את הפלטפורמה לערוך מדי פעם סקר שביעות רצון או הצעות ייעול וכדומה. הדבר משדר לנמען שהוא חשוב לכם ואתם יכולים להרוויח משוב חיוני לעסק.
לסיום נציין שהאפשרות של שליחת קמפיין SMS לרשימת תפוצה מהמחשב חייבת להיות זמינה לכל עסק שרוצה לגדול ולשמור על קשר שוטף עם הלקוחות הקיימים שלו או עם לקוחות פוטנציאליים אשר מתעניינים במוצרים השונים שהוא משווק.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת לשליחת הודעות SMS, אשר מציעה חבילות SMS לעסקים במחיר הכי זול בישראל, החל מ – 2 אגורות בלבד לכל הודעת SMS שנשלחה בהצלחה ללקוח.