אחד המצבים הכי משביתים שמחה, הוא זה של ביטול טיסה או אפילו עיכוב של כמה שעות בטיסה שהזמנתם. כאשר מדובר על איחור זניח יחסית של שעה או שעתיים הדבר עוד סביר, אך כאשר העיכוב הוא מעל 5 שעות או שהטיסה מבוטלת לחלוטין, אתם חווים עוגמת נפש של ממש וזכאים לתבוע פיצויים מחברת התעופה.
הזמנת חופשה בחוץ לארץ בקיץ האחרון נחשבה הימור לא קטן. גם אם היו לכם דרכונים בתוקף, ולא נאלצתם להמתין כמעט חודשיים לקבלת דרכון חדש, היה ספק לגבי יציאה של הטיסה בזמן ואפילו אם היא בכלל תצא לפועל.
קיץ 2022 הוא ללא ספק קיץ של כאוס לא קטן בנמלי התעופה בכל רחבי העולם וגם בישראל. נתב"ג היה מלא לחלוטין במי שבחרו לטוס לחופשה שלהם אחרי שנתיים של קורונה ומגבלות תנועה רבות. הדבר הוביל לעומסים חריגים שגרמו לביטולי טיסות של חברות תעופה רבות או עיכובים בהמראות. כמו כן מזוודות רבות הלכו לאיבוד בשדה כזה או אחר והחוויה לא הייתה כמו בשנים עברו.
לזכות הנוסעים שהחופשה שלהם התקצרה בשל עיכובים בהמראה או אפילו בוטלה לחלוטין בגלל ביטול טיסה של חברת התעופה, יש אפשרות לתבוע פיצויים על פי חוק שירותי תעופה הישראלי.
מהן הזכויות שלכם במסגרת חוק שירותי תעופה?
חוק שירותי תעופה מתייחס למצבים של איחור, עיכוב או ביטול טיסה והפיצויים להם זכאים לקוחות שנפגעו מכך.
עיקרי החוק הם:
- ביטול טיסה – טיסה שבוטלה מכל סיבה שהיא, גם אם בשל רישום יתר או אשר המריאה באיחור של 8 שעות או יותר או הוקדמה ב 8 שעות או יותר בלי הודעה על כך 14 ימים מראש לרוכש כרטיס טיסה מזכה בפיצוי כספי בסכום של 1290 ₪ (לטיסה קצרה) ועד 3100 ₪ (לטיסה ארוכה). ניתן לתבוע פיצוי על כך עד 4 שנים מיום האירוע.
- עיכוב טיסה – פיצוי על איחור בטיסה כולל מזון, שתיה, שירותי תקשורת ואף לינה (באיחור מעל 5 שעות בשעת לילה מאוחרת). איחור בטיסה של שעתיים ומעלה מכך ועד 5 שעות מזכה רק בכך. עיכוב טיסה מעל 5 שעות ועד 8 שעות מאפשר לנוסע לבטל את הטיסה ולקבל החזר כספי מלא על רכישת הכרטיס שלו או בחירה בטיסה חלופית מטעם חברת התעופה.
מה עושים במקרה של איחור, עיכוב או ביטול טיסה?
ראשית כל חשוב לשמור את כל המסמכים והכרטיסים שרכשתם. לאחר מכן רצוי לפנות לחברת התעופה עוד בשדה התעופה לקבל אישור על כך שהטיסה עוכבה מעבר לשעתיים או שהטיסה בוטלה. יש לבקש מחברת התעופה לדאוג לכם לשתייה, מזון ושירותי תקשורת כמובן. השלב הבא הוא לתבוע מחברת התעופה פיצויים כפי שאתם זכאים להם בחוק.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund שירות אשר מייצגת, תובעת ודורשת את הפיצוי בשמכם מול חברת התעופה. השירות של Flight Refund רלוונטי במקרים של איחור, עיכוב, ביטול ואפילו אובר בוקינג בטיסה. השירות מבוסס הצלחה, כך שאם לא יתקבל הפיצוי, לא הפסדתם כלום!