שיווק דיגיטלי לעסקים הוא הכלי הטוב ביותר ביחס של עלות-תועלת לכל בעל עסק, באמצעות שיווק ופרסום דיגיטלי ניתן ליהנות מיתרונות רבים שאין באמצעי תקשורת או ערוצי פרסום אחרים. זאת הסיבה שתקציבי הפרסום הולכים וגדלים בדיגיטל מדי שנה ביחס לכל אופציה אחרת.
כל בעל עסק שרוצה לערוך מסע שיווק מוצלח מתלבט בין הפלטפורמות השונות שעומדות לרשותו. יש טלוויזיה, רדיו, עיתונות מודפסת, מקומונים, שלטי חוצות, פליירים וכמובן גם את המדיה הדיגיטלית. האפשרות האחרונה, הולכת וגדלה מדי שנה והפכה לאופציה המועדפת על מרבית בעלי העסקים בישראל בזכות היתרונות הרבים שיש לדיגיטל.
מה היתרונות של שיווק בדיגיטל ביחס לערוצים אחרים?
בין אם מדובר על קידום אורגני בגוגל, שיווק בפייסבוק , פרסום ממומן באינסטגרם או ניוזלטר שיווקי – הפרסום בדיגיטל עובד.
שיווק דיגיטלי מעניק לבעלי עסקים את היתרונות הבאים:
- פילוח קהל היעד – שיווק דיגיטלי מעניק כלים שמאפשרים לפלח את קהל היעד בצורה מדוייקת, כך שאתם תפרסמו רק למי שיש סיכוי להפוך ללקוח שלכם. לדוגמא, רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות פילוח לפי גיל, אזור מגורים, רמת השכלה, תחומי עניין, מגדר וכן הלאה. רק אלו שהגדרתם בפילוח ייחשפו לתכנים שלכם. במנוע החיפוש גוגל הפילוח הוא לפי ביטויים ומילות מפתח שהגולש מחפש ואתם עולים מולו בתוצאות.
- שליטה בתקציב – בהמשך לסעיף הקודם, כאשר יש קהל יעד מפולח וממוקד, ולא מפרסמים לכל עם ישראל, יש יותר שליטה בתקציב וגם תקציב הפרסום יכול להיות קטן יותר.
- ניתוח מידע וסטטיסטיקה – שיווק דיגיטלי מבוסס כולו על פילוח, סינון ושימוש מושכל במידע שזורם כל העת ממסע הפרסום שלכם. בדרך זו אפשר לעצור על המקום קמפיין שאיננו אפקטיבי או להגביר את הפעילות של קמפיין מוצלח. בנוסף, ניתן להסיק מסקנות מהנתונים שמקבלים מקמפיין שהסתיים זה עתה ולהכין קמפיין איכותי, טוב ואפקטיבי יותר לפעם הבאה.
איך מנהלים קמפיין שיווק ופרסום דיגיטלי?
פרסום, שיווק או קידום בדיגיטל דורש ידע, ניסיון והבנה של התחום. בעלי עסקים רבים, מנסים לנהל את קמפיין הפרסום או השיווק שלהם בכוחות עצמם – אך, התוצאה לא תמיד יוצאת מקצועית, איכותית וממירה מספיק.
לדוגמא, כאשר רוצים לפרסם במנוע החיפוש גוגל בפרסום ממומן, יש לדעת לנתח איזה מילים וביטויים יובילו אליכם את קהל היעד הטוב והרב ביותר בעלות הנמוכה ביותר האפשרית. ישנן גם הגדרות טכניות רבות שמפלחות ומסננות את הקמפיין שלכם כדי שלא תוציאו כספים לשווא על ביטויים פחות רלוונטיים ועל חיפושים לא ממוקדים. מנגד, כאשר מפרסמים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם חשוב לדעת איך להתאים את הפוסט או המודעה לקהל היעד הרלוונטי, איזו תמונה או גרפיקה לשלב ואיך לכתוב משפט שימשוך עניין מכל מי שייחשפו לפרסום.
לסיכום, שיווק דיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים להפיק את המקסימום מהנכסים הדיגיטליים שנמצאים לרשותו של בעל העסק.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה שירותי שיווק ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וחברים).