בניית דף נחיתה מוצלח שיגרום להמרות טובות בקמפיין שלכם הוא המפתח להצלחת כל הקמפיין. במקרים רבים קמפיינים אינם מצליחים להביא את התוצאה הרצויה למרות שהושקעו בהם כספים רבים וקריאטיב מעולה של מודעות הפרסום. הגולשים פשוט הגיעו לדף נחיתה שמעוצב לא נכון או לדף שאיננו דף נחיתה מלכתחילה.
העליתם קמפיין ממומן עם השקעה גדולה בגוגל או פייסבוק, משכתם גולשים רבים להקליק על הקישור המצורף ולהגיע אל הדף אליו העברתם אותם – ושום דבר לא קורה. המקרה הזה מתרחש בישראל באחוזים גבוהים מאוד מבין כל הקמפיינים שמתנהלים מדי יום ברשת האינטרנט. דף נחיתה שאיננו ממיר יכול להרוס השקעה כספית גדולה מאוד וחבל שכך.
איך בונים דף נחיתה מוצלח?
כאשר יושבים לתכנן בנייה של דף נחיתה לקמפיין יש לתת את הדעת על כמה נקודות מפתח שיבטיחו דף נחיתה לעסק שיביא המרות כפי שהגדרנו במטרות שלנו. לכן חשוב שהדף יכיל את כל האלמנטים הבאים:
- כותרת ראשית – משפט פותח, ברור ועוצמתי שמעביר את המסר של מהות הדף ולאן הגולש הגיע. יש לזכור שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני והכותרת היא הדבר הראשון שהגולש פוגש בדף.
- כותרות משנה – חייבות להיות בעלות הקשר לכותרת הראשית ולמהות הדף ויחד עם זאת להדגיש נקודות מפתח שאמורות להיות חשובות עבור הגולש שהגיע לדף.
- תוכן שיווקי – דף נחיתה ממוקד מטרה ולכן יש לשלב בו תוכן טקסטואלי ו/או של תמונה או וידאו כדי להעביר את המסר שרוצים ולהגביר את העניין של המבקר בדף במה שיש לכם להציע עבורו.
- לחצן קריאה לפעולה – השורה התחתונה היא לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי (על הפעולות בהמשך). חשוב שיהיה לחצן ברור שקורא לו לבצע את הפעולה בצור הנוחה ומהירה.
- טופס השארת פרטים – לא משנה מה מטרת הדף שלכם, חובה שיהיה בו טופס השארת פרטים. גם אם לא תבוצע רכישה או הזמנת שירות, חשוב מאוד להשאיר את פרטי המבקר אצלכם ליצירת קשר חוזר או עתידי (רשימת תפוצה וכו').
- המלצות – אחד האמצעים המשכנעים ביותר בכל דף נחיתה הוא צירוף של לקוחות קודמים הממליצים על המוצר\שירות שלכם ו/או כתבות מפרגנות באמצעי תקשורת שונים.
- לא עוזבים – פרמטר רב חשיבות הוא להשאיר את הגולש בדף. לא לאפשר לו לצאת לדפים אחרים או למקורות מידע חיצוניים בנוסף לדף עצמו. הדף אמור לעשות את כל העבודה ולהמיר בצורה הטובה ביותר. לכן יש למנוע לחצנים שמוציאים את הגולש מהדף החוצה לפני שסיים לבצע את הפעולה הרצויה לכם.
מה היא המרה מוצלחת של דף נחיתה?
בנוסף לכל מה שציינו זה עתה, חשוב לזכור שהמטרה הבסיסית של כל דף נחיתה הוא להוביל לפעולה של הגולש. הפעולה בדרך כלל תהיה אחת משלוש הפעולות הללו:
- קניה של מוצר – לחיצה לרכישה על המקום או מעבר לדף נחיתה מכירתי
- הזמנה של שירות – מילוי פרטים או חיוג לקבלת שירות של בעל מקצוע וכדומה
- רישום מהיר – טופס קצר וענייני לרישום והצטרפות לרשימת תפוצה או קבלת הטבה
לסיכום, בתהליך הפיתוח מומלץ לבנות דף נחיתה רספונסיבי שמותאם למובייל ולא רק למחשב שולחני. מרבית הגולשים כיום מגיעים לדפי נחיתה באמצעות מכשירי הסלולר שלהם ולכן הדף חייב להתאים קודם כל למובייל.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Landing Page אשר סוקר מגוון רחב של מערכות לבניית דפי נחיתה (אקטיב טרייל, שלח מסר, מיילצ'ימפ ואחרים).