העולם נע במהירות וכך גם עולם העסקים בכלל וענף הפרסום בפרט. בעוד שבעבר הלא כל כך רחוק, כדי לקבל חשיפה עסקית מקומית ולהפוך למותג באזור הפעילות העסקית שלך, האפשרות העיקרית היתה באמצעות פרסום במקומונים מודפסים או ברדיו האזורי, הרי שכיום מיתוג עסקי מקומי מתבצע בצורה היעילה ביותר באמצעות מקומונים באינטרנט.
כל בעל עסק שרוצה להפוך למותג באזור הפעילות העסקית שלו חייב לחשוב היטב מה ערוצי המדיה והפרסום הכי אפקטיביים עבורו. במשך שנים הפתרון לכך היה באמצעות עמודי פרסום מודפסים בעיתונות המקומית במקומונים שונים, פרסום על גבי שלטי חוצות או ברדיו האזורי.
העיתונות המודפסת מתה ואיתה גם מרבית המקומונים, הרדיו הפך לכלי מדיה מיושן עם עשרות תחנות שונות שמובילים לאחוזי האזנה נמוכים, ובעיקר חובבי מוסיקה רבים שפשוט מקשיבים לשירים אהובים באפליקציות מתקדמות, ושלטי חוצות הפכו יקרים במיוחד ולשימוש בעיקר עבור החברות הגדולות עם תקציבי הפרסום הארציים.
מה אפשרות המיתוג הטובה ביותר לעסק מקומי?
התשובה לכך היא האינטרנט. כמו רוב עולם הפרסום, גם מיתוג עסקי מקומי עבר לרשת האינטרנט וכיום כבר לא עושים זאת רק באמצעות החזקה של אתר אינטרנט או דף עסקי ברשת חברתית, אלא באמצעות יחסי ציבור באינטרנט על ידי העלאת תכנים וכתבות על העסק או בעל העסק במקומוני רשת שפונים לקהל יעד רלוונטי.
אתה בעל חנות אופנה ברחוב גושן בקריית מוצקין? זה הזמן להשתתף בקביעות במדור המתאים כך במקומון של חדשות קריית מוצקין שמגיע לאלפי גולשים מדי יום ויכול לעניין אותם להכיר את המותג שלך.
את עוסקת ביעוץ זוגי באזור חיפה והקריות? מדוע לא לנהל טור שעוסק ביחסים, משפחה וזוגיות במקומון של חדשות חיפה והקריות ולהיחשף תחת השם שלך לאלפי תושבי חיפה והקריות מדי חודש.
יש לך מסעדה בכרמל? זה הזמן להעלות מתכונים או לספר על מה שמייחד את המקום במקומון של חדשות חיפה ולקבל את המיתוג והחשיפה שאתה מעוניין בהם.
הופעה עקבית במקומונים ברשת האינטרנט מבטיחה לקהל היעד שרלוונטי לעסק או לשירות המקומי שאתם מציעים לקבל את החשיפה המתאימה ולהוביל לקוחות חדשים אליכם.
איך משלבים בין מקומונים לרשת חברתית?
העלו לכם כתבה מפרגנת במקומון באזור המגורים שלכם ואתם מחפשים כיצד למנף את החשיפה. את זאת עושים באמצעות רשתות חברתיות. אין כמו להעלות כתבה או פרסום מפרגן על העסק שלכם ממקומון מוכר, ולשתף זאת בפייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. בדרך זאת אתם נחשפים לעוד אלפי גולשים חדשים שיכירו את העסק שלכם ויראו שכותבים ומדברים עליכם. בדרך זו אתם מחזקים את המעמד העסקי שלכם בקרב אותם גולשים.
עכשיו תחשבו על הפעולה הזאת חוזרת על עצמה מדי שבוע או חודש עם עוד ועוד הופעות שלכם במקומונים מקומיים שמדברים אל קהל היעד הזה. אלו יחסי ציבור שהופכים כל עסק קטן או נותן שירות שמחפש לקוחות חדשים למותג בעל ערך ועניין בקרב הגולשים ברשת.
המאמר באדיבות אלי גולדמן, בעלים של אגו מדיה המספקת שירות פרסום במקומונים, בפייסבוק ובאינסטגרם.